2012. október 7., vasárnap

Birsalma lekvár



Az úgy kezdődött, hogy van egy nagy birsalma bokrunk....
Igazából én nem vagyok egy nagy birsalma-rajongó, így az eddigi években nem csináltam belőle semmit, egyszerűbben mondva, megrohadt a fán.
Na jó, végülis Anyu tavaly csinált birsalma sajtot valamennyiből.
De idén elhatároztam, hogy én is sütök-főzök belőle valamit, tekintve, hogy népes családunk amúgy imádja.

Elsőként a lekvárt tűztem ki célul.

Hozzávalók:

- 1,2 kg birsalma (ezt már hámozva, darabolva mértem)
- 3 darab körte
- 70 dkg kristálycukor
- víz

A birsalmákat, körtéket megpucoltam, összedaraboltam.
Majd egy fazékba tettem, ráöntöttem a cukrot és annyi vizet, hogy éppen ellepje.
Aztán elkezdtem főzni. Kb. 1 óra múlva megpuhultak a gyümölcsök. Beletoltam a botmixert, majd tovább főztem.
Rengeteg keverés és 4-5 órás főzés után kész lett:)
Akkor jó, ha annyira besűrűsödik, hogy nem folyik le a fakanálról.

Ezután egyből üvegekbe töltöttem (nekem ebből 5 db kisebb üveggel lett), lezártam és 5 percre a tetejükre fordítottam.
Majd visszafordítottam, bebugyoláltam és vártam, hogy lassan kihűljön.:)

2 megjegyzés:

  1. Birsalma zselében gondolkodtam, de lehet, hogy mégis inkább lekvár lesz belőle...
    ...fügefátok nincs véletlenül? :-)))

    VálaszTörlés
  2. És látom lekvár lett:)
    Nekünk nincs füge, de a családban van..csak most nem termett:/

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...