2012. október 10., szerda

Körtés-almás gyümölcskenyér


Rengeteg gyümölcskenyeret sütöttem már, de ez tényleg különlegesen finom.
3 nap alatt háromszor csináltam meg, és még hol van a hétvége...:) Úgyhogy nálunk igazán népszerű ez a recept, amit a GoodFood magazin októberi számában találtam, de átvariáltam kicsit. (pl. kandírozott szirupos gyömbér helyett almát tettem bele:D)

Hozzávalók:

- 200g vaj
- 100g cukor
- 100g barna cukor
- 2 tojás
- 1 tk. vaníliakivonat (vagy aroma)
- 200g liszt
- 2 tk sütőpor
- 2 körte megpucolva, kicsire felvágva
- 2 alma megpucolva, kicsire felvágva
- 1 csipet só

Melegítsük elő a sütőt (villany 180 fok, légkeveréses 160 fok, gáz 4-es fokozat).
Béleljünk ki sütőpapírral egy gyümölcskenyérformát.
Verjük habosra a vajat a kétféle cukorral. Egyesével keverjük hozzá a tojásokat és a vaníliakivonatot.
Forgassuk bele a liszet, sütőport és egy csipet sót.
Végül keverjük bele a körtét és az almát.
Öntsük a tésztát a formába, simítsuk el a tetejét és süssük kb. 1 órát, tűpróbáig.
A formában hagyjuk kihűlni.

Tehetünk bele fahéjat is, és készíthetjük szilvával is. Nagggyyyon jóóó!:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...