2012. december 17., hétfő

Az én mézeskalácsom




Ha jól számolom, legalább 8 éve ezt a receptet követem, egyszer még valami újságból vágtam ki.
Előtte én is végigártam a "kemény-sosem puhul meg mézeskalácsok" kanosszáját, de mióta ezt sütöm, ilyen szóba sem jöhet.
Az első pillanattól puha, isteni finom, rengeteg barátnőm, rokon süti már ezt a receptet, amit én most örömmel osztok meg itt is.

Amikor a mézeskalács házikókat készítettem, csináltam pár figurát is a tésztájából és mondhatom, az a recept is nagyon finom, puha mézeseket eredményez.
El is gondolkodtam, hogy leváltom ezt a receptemet, de aztán jobban kielemezve, mégsem.:)

Én kb 2 héttel karácsony előtt begyúrom a tésztát, aztán mehet a hűtőbe és apránként sütöm meg, ahogy esténkét van időm/kedvem.
Így pár este alatt megsül az a mennyiség, amit én szoktam csinálni. De nálunk sok készül (min. 5adag), az egész családnak csinálok minden évben.
Jól záródó fémdobozban eláll naaagyon sokáig, már akinek marad...:)

Na és akkor itt a lényeg:

Hozzávalók (1 adag):

-50 dkg liszt
-25 dkg méz
-15 dkg porcukor
-2 tojás sárgája
-1 egész tojás
-8-10 dkg margarin / vaj
-2-3 dkg mézessütemény fűszerkeverék
-2 dkg sütőpor vagy szódabikarbóna
-1/2 citrom leve
-reszel citromhéj (én 1 citromot szoktam -1 adaghoz ugye)

A vajat/margarint, cukrot és a mézet összeöntjük egy fazékba, és összeforrósitjuk a tűzhelyen úgy, hogy elolvadjon a cukor és a margarin.
De nem szabad felforralni!!!
Aztán hideg vizfürdőbe teszem, míg visszahűl.

Másik edényben összekeverjük a lisztet, a fűszereket, a sütőport/szódabikarbónát(én fele-fele arányban mindkettőből teszek), a citromlevet és a citromhéjat.
Ha kihűlt a mézes keverék, felverem kicsit a tojásokat és beleteszem, összekeverem vele és összeöntöm a lisztes keverékkel, majd alaposan összedolgozom.
Ha nagyon ragad (fog!:)), nyugodtan lehet még tenni bele lisztet.

Minimum egy éjszakára hűtőbe teszem, de állhat akár egy hetet is.

Sütés előtt lisztezett deszkán kinyújtom, formákra szaggatom.
Sütőpapírt teszek a tepsibe.
Ha valaki fényeset szeretne, meg lehet kenni felvert tojással, de nekem mattként jobban tetszenek.
Kb 200 fokra előmelegítjük a sütőt, majd légkeveréses sütőben 170-180 fokon kb 7-8 perc, gázsütőben 2-3-as fokozaton, 5-6 perc.
De nézni kell és a hőfokot is kitapasztalni, hogy nehogy megégjen az alja!
Amikor kiveszem, még szinte képlékeny (de már jóóóó!!!!nem szabad tovább sütni), de a levegőn megszilárdul pár perc alatt.
Aztán ha kihűlt, egyből fémdobozokba teszem.
Díszíteni csak másnap szoktam, vagy később, cukormázzal, amit színezni is lehet, aztán arra még lehet tenni színes gyöngyöket, cukrokat, magokat.

Én 5-6szoros mennyiséget szoktam csinálni, de ez egy 16 fős családnál el is fogy.:)

Idén a pasikra is gondoltam:):




1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...